Για τις 20 Απριλίου
Παράταση μερικών ημερών παίρνει ο διαγωνισμός για το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ το Χανιά – Χερσόνησος συνολικού προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός είχε προγραμματιστεί για 31 Μαρτίου, ωστόσο μετά από αίτημα που διατυπώθηκε από οικονομικό φορέα πήρε παράταση για τις 20 Απριλίου.
Τα σχήματα που έχουν ήδη περάσει στη β΄φάση ήτοι:
1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
2.ΤΕΡΝΑ
3.ΑΒΑΞ
4.Vinci Highways S.A.S. – Vinci Concessions S.A.S
5. Μυτιληναίος – Acciona Concesiones
Σύμφωνα με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς δεν αποκλείεται μέχρι την κατάθεση των οικονομικών προσφορών να έχουμε αλλαγές στα σχήματα, κάτι που αναμένεται να διαφανεί μέχρι τότε.
Το τμήμα Χανιά Χερσόνησος θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος με διόδια μήκους περίπου 163 χλμ. ο οποίος θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί βάσει σύμβασης παραχώρησης. Το έργο περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Τα άλλα δύο τμήματα
Εν μέσω των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, προχωρά η υλοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου που κατασκευάζεται σήμερα σε όλη την Ευρώπη, με προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ που θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία.
Το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί προβλέπει ότι έως το τέλος του 2025 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και να λειτουργούν ολόκληρα τα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και να έχει κατασκευαστεί το 15% του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο.
Η κατασκευή του ΒΟΑΚ έχει χωριστεί σε τρία διακριτά μέρη: το πρώτο είναι η τμήμα της παραχώρησης μεταξύ Χανίων και Χερσονήσου, το δεύτερο είναι η ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και το τρίτο είναι το δημόσιο έργο στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.
Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί δύο εκ των τριών διαγωνισμών του έργου. Ήδη έχει υπεγράφη η σύμβαση για το ανατολικό τμήμα του άξονα από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ. Το έργο το οποίο έχει κόστος μαζί με τον ΦΠΑ 186 εκατ. ευρώ και υλοποιείται ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στο μεσαίο τμήμα, από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη, που θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ, ανάδοχος αναδείχτηκε το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.